Bilancujeme gramotnosti

Rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti řešíme ve spolupráci s 20 školami, sedm bylo základních, 13 středních škol.

Tato aktivita zahrnovala vzdělávání, práci se školními týmy, realizaci kroužků, příměstských táborů a testování. Na každé škole působili tři mentoři, jeden pro matematickou, jeden pro čtenářskou a jeden pro digitální gramotnost a byly vytvořeny školní týmy pedagogů, jejich počet se odvíjel od velikosti školy.

Vzděláváni bylo odlišné pro školy, které byly zapojeny do projektu I-KAP, a pro nové školy.

Pedagogové, kteří s námi pracovali již v předchozím projektu, absolvovali semináře k aktivizačním metodám ve výuce. Opět se nejprve vzdělávali mentoři škol, poté probíhalo vzdělávání přímo ve školních týmech.

Pedagogové škol, kteří nebyli v předchozím projektu, prošli vzděláváním pro příslušnou gramotnost. Tedy školeni byli nejprve interní mentoři, jeden v oblasti čtenářské gramotnosti, jeden v oblasti matematické gramotnosti a jeden v digitální gramotnosti. Interní mentoři sestavili školní tým, který též prošel vzděláváním ve všech gramotnostech. Členové školního týmu se pak ve svých hodinách snažili zařazovat prvky matematické, čtenářské i digitální gramotnosti, aby si žáci uvědomili, že tyto gramotnosti nejsou omezeny pouze na matematiku, český jazyk či ICT.

Vzdělávání rozšířilo pedagogům jejich znalosti a nasměrovalo je k rozvoji jejich kompetencí.

Probíhaly rovněž kroužky ke gramotnostem a příměstské tábory, o něž byl mezi žáky velký zájem.

Na základě portfolií vyplynuly následující přínosy projektu pro zapojené pedagogy:

Přihlásit se
Přihlášení do systému
Zavřít

Registrace

Zapomenuté heslo